İnşaat Mühendisleri

Karot

Bu konu 5 yanıt ve 4 izleyen içeriyor ve en son  Yıldız Akpınar tarafından güncellendi.

6 yazı görüntüleniyor - 1 ile 6 arası (toplam 6)
  • Yazar
    Yazı
  • #2623

    Mustafa Ermumcu
    Katılımcı

    Karot alınacak bölgeler taşıyıcı üzerinde nasıl belirlenir ?

    #2624

    Murat Aksoy
    Katılımcı

    Döşemeden alınırken kirişe denk getirilmez donatı projesinden bakılarak donatının az olduğu yerden sapo olmayan yerlerden alınır.

    #2625

    Sinan Balcıoğlu
    Katılımcı

    Karot yeri seçilirken öncelikle proje kontrol edilmeli, karot almaya müsait olmayan bir durum varsa tespit edilmelidir. Karot, taşıyıcı sisteme zarar vermeyecek bir bölgeden alınmalıdır. Örneğin kirişlerde çekme bölgelerinden (açıklık ortasında alt kenara yakın yerlerden), kolonlarda mümkün olduğunca eksenin ortasından ( kenar ve köşelere çok yaklaşmadan) gibi.

    Karot alınırken donatıya zarar verilmemelidir. Zaten ekipman donatıya denk geldiğinde karot alımı da oldukça zor olmaktadır. Bunun için sağlıklı çalışan bir cihaz var mı bilmiyorum, yani donatının beton arkasında nerde olduğunu tespit edecek bir cihaz. Böylece donatısız yer kolayca bulunup ordan alınabilir. Diğer türlü projeden kontrol edip bir yer seçilmelidir. Çok deneme yanılma, çok tahribat demektir.

    Eğer karot alınmaya müsait değilse, ya da yüksek tahribat olacaksa, karot almak yerine Ultrases testi, Schmidt beton çekici deneyi gibi testlere başvurulabilir.

    #2626

    Yıldız Akpınar
    Katılımcı

    Karot işlemi nedir acaba?

    #2627

    Sinan Balcıoğlu
    Katılımcı

    Muhtelif çaplarda, darbesiz, istenilen yerde, sessiz ve temiz, demir donatısıyla birlikte, betonarme döşeme ve perdelerde, her turlu açılım ve tadilat için karot delme tekniğinden yararlanırız.
    Bu sistemle kalorifer tesisatı, pis-temiz su, baca delikleri, doğalgaz delikleri, kapı-pencere-havalandırma-asansör merdiven boşluğu açılımları, demirli-demirsiz her türlü betonda istediğiniz acıda, duvarda, yerde, çatıda, balkonda, her noktada çalışmak mümkündür. Bu sistemin avantajları çok fazladır. Önceden bırakmalarda, yanılmalar çekiçle murçla çalışmalarda kaymalar, büyük delik açılması beraberinde matkapla çalışmada uç kırılması, kayma, makine arızası, en basta esas problem olarak demir engeli, zaman kaybı ve işçilikte yüksek maliyet getirmektedir. Halbuki karot sistemi, bu maliyetleri düşürmekte, zamandan ve işçilikten tasarruf sağlamakta; temiz, düzgün satıhta, istenilen çapta delme imkanı sağlamaktadır.

    #2628

    Yıldız Akpınar
    Katılımcı

    Çok teşekkürler Sinan Bey.

6 yazı görüntüleniyor - 1 ile 6 arası (toplam 6)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.

X