İÇ MİMARLAR

SİZCE; MÜŞTERİNİZ Mİ? BİLGİ VE TECRÜBE Mİ?

Bu konu 5 yanıt ve 5 izleyen içeriyor ve en son  Sema Erşen tarafından güncellendi.

6 yazı görüntüleniyor - 1 ile 6 arası (toplam 6)
  • Yazar
    Yazı
  • #3718

    mahmut oguz
    Katılımcı

    Merhaba arkadaşlar; Bir tasarım yaparken tercihlerinde biraz ısrarcı olan iyi bir müşterinizin istekleri size sıradan , zevksiz veya olağan dışı gelirse,(o işi almak adına) onun istekleri doğrultusundamı hareket ederdiniz yoksa umursamayıp bilgi ve tecrübenizle onu daha iyi olduğunu düşündüğünüz şeylere mi ikna ederdiniz. Eğer ikne edecek olusanız bunu nasıl yapardınız. Saygılar?

    #3719

    ethem
    Katılımcı

    İlginç bir konu açmışsınız. Kanımca müşteri taleplerini dikkate almalısınız. Çünkü sonuçta üreteceğiniz ne olursa olsun, kullanacak olan onlar. Biz değiliz. Onların zevki bizim şahsi zevkimizden önce gelmeli. Profesyonel olmak, objektif kalmayı gerektiriyor. Ama nasıl üreteceğimiz gibi konulara da onları hiç karıştırmamak lazım. Sonuçta bizler birer emir kulu değiliz. Ayrıca işin o tarafı tecrübe ve bilgiye bağlı. Bunlar da müşteride olmayan şeyler. İkna etmeye gelince, o apayrı bir konu. Kişisel beceriye ve karşınızdaki müşterinin kişiliğine bakıyor. Bence tek bir formülü yok bunun. Her vaka ayrı çözüm istiyor.

    #3720

    Ozan Karakoç
    Katılımcı

    İç mimar değilim ama güncel konu olduğundan tesadüfen gördüm ve konu dikkatimi çekti. Ben mühendis olduğum için sürekli şantiyeleri geziyorum. Benim gençlik yıllarımda yaptığım gibi, şantiyede kılıksız, ustadan hallice gezer ve her işe kendiniz el atmaya kalkarsanız müşteri veya patronunuz çoğu zaman size saygısını kaybediyor. İkna beceriniz de buna oranla azalıyor. Oysa ustalara biraz daha mesafeli durduğunuzda ve lider gibi algılandığınızda müşteri sizi karşı taraftan birisi gibi değil, kendi tarafından bir kişi gibi algılıyor, iletişim kurmanız kolaylaşıyor. Ve bu noktada saygıları arttığından söz dinliyorlar. Aslında Ethem arkadaşımızın yazdığına bende katılıyorum. Tek ekleyeceğim eğer söylediklerinizin önemsenmesini istiyorsanız, işe hakim olduğunuzu, müşterinin fikirlerini önemsediğinizi ve kendisi ile aynı tarafta yer aldığınızı her fırsatta göstermelisiniz. Bilginize, tecrübenize ve size bir güvenirlerse, o zaman işiniz kolaylaşıyor.

    #3721

    Yasemin Kantarlı
    Katılımcı

    Evet müşterinin taleplerini dinlemeli ve işin genel çizgisini ve konseptini bu doğrultuda ortaya çıkartmalıyız. Bu konuda sizlere katılıyorum. Ama konu tasarım yapmak olunca işin içine zevk kadar işlevsellik ve bütünlük de giriyor bana göre. Tasarımdaki işlevselliği ve bütünlüğü yakalamak da mimarın görevi. Müşterinin de buna saygı duyması lazım. Yani bir mimar olarak beni seçtiyse demekki bana güvenmiş diye düşünürüm. Belki de hata bizlerde. Önce çalışma tarzımızı açıkça belirtmeliyiz. Yani en baştan senin fikirlerine saygım var ama bu işi bilen de benim senin de buna saygın olmalı demek gerekiyor bazen. Bir iç mimarla anlaşıp sonrada ona neyi nasıl yapacağını tarif etmeye kalkan kişilerle çalışmamayı bende tercih ediyorum. Ama bazen mecburen onlarla da çalışmak durumunda kalıyoruz. İşi bilmeyen kişilerin bu tavrına bende gıcık oluyorum. Ama tatlı dille idare etmeyi artık öğrendim. Bu durumla her zaman karşılaşacağız çünkü ülkemizde ezelden beri bir “parayı veren düdüğü çalar” anlayışı var. Müşteri hiç bir zaman kendi parasıyla başkasının zevkine göre yaşamayı kabul etmez. Bu sebeple onların oyununu oynamayı öğrenmek lazım. Yani kendinize doğru geleni sanki bu onun fikriymiş gibi sunmalısınız. 🙂

    #3722

    mahmut oguz
    Katılımcı

    Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Beraber çalışmakta olduğumuz bir iç mimar arkadaşımız oldukça güzel tasarımları olmasına rağmen, komple bir villa işinin sonunda bitmiş mobilyalarda ki bir renk değikliği yüzünden müşterinin istediğini uygun bulmayıp yapmak istemediği için teslimat aşamasındaki işi hiç haketmediği halde sonlandılrı, çok üzüdüm. parasını aldı ama bence önemli olan o değildi, imajı zedelendi ve o işin referansıyla alacağı diğer villa işide olmadı malesef, bence doğru olanı yaptı. Selamlar.

    #3724

    Sema Erşen
    Katılımcı

    İç mimar arkadaşınıza üzüldüm doğrusu Mahmut bey. O kadar uğraştığınız ve sonunu getirdiğiniz bir projenin kötü sonuçlanması kötü olmuş. Konuyu görünce, geçenlerde gözüme çarpan ve beni güldüren bir bağlantıyı paylaşayım sizlerle istedim bunun üzerine. Bakın müşteriler tasarımcıya müdahale edince en bilinen eserler bile birden ne hale geliyor: http://www.boredpanda.com/famous-artworks-ruined-ad-design-grapheine/?utm_source=facebook&utm_medium=link&utm_campaign=BPFacebook

6 yazı görüntüleniyor - 1 ile 6 arası (toplam 6)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.

X