Bende plugin önermektense, modelleme yaparken render hızını arttıracak bazı önerilerde bulunmayı tercih ederim:
– Anti aliasing ayarlarında asla sabit değerlerle çalışmayın. Kendi sahnenize göre ayarları revize edin.
– Hazır model kullanırken dikkatli olun. Subdivs sayıları dengesiz olabiliyor.Kendiniz modellerseniz daha rahat edersiniz.
Yok illa hazır kullanacağım derseniz, Subdivs sayılarını dikkatli ayarlayın.
Deneme yanılma yöntemi ile gerekli olan optimum değeri bulmak lazımdır. Özellike GI ayarlarına dikkat.
– Çözünülürlük ayarını abartmayın. İhtiyacınız olan kadarını seçin.
– Işık patlamalarına dikkat edin. Yanlış ışıklandırma render süresini çok uzatır.
– Depth of Field (DOF) gibi efektler render süresini acayip uzatır. Kullanmayın.
– Gereksiz yere poligon kullanmayın, segment eklemeyin. Modellemede oabildiğince temiz çalışın.
– Yansımalar ve saydamlık render’a yük getirir. İllaki gerekmedikçe kullanmayın.
Mecburen kullanacağınız durumlarda (banyo aynası, vs.) derinlik sayısını olabildiğince düşürün.
– Kullandığınız objelerin sayısı önemli. Çok obje olması render yavaşlatır. Çözümü için objeleri seçip tek bir obje haline getirebilirsiniz veya proxy kullanabilirsiniz. Diyelim ki poly modelleme ile duvar tuğlası yaptınız ve bunu bin adet kopyaladınız. Eğer tuğlaların hepsi tek bir poly objesindeyse render süreniz çok ciddi kısalır.
– Bucket size ayarını büyütün. Render süreniz 10% azalır.