müşteri mağduriyeti
Güncel Haberler › Forumlar › Grafikerler › müşteri mağduriyeti
-
YazarGönderiler
-
27/12/2015: 21:47 #3119Dilek TecimerKatılımcı
Arkadaşlar merhaba,
Benden bir logo istendi ve ben de tasarladım. Tellif hakkı dolayısıyla tasarımları bir arka planın üstüne katıp öyle gösterdim ve her yerine yazı yazdım çalıntı olmasın diye. Tabi yazının alfası düşük olması gerektiği gibi. Müşteri anlamıyor ve niye yazı yazdın diye söyleniyor. Hem pahalı hem de beğenmedim diyor ve benim çalıştığım 3 gün boşa gidiyor. Sizler müşteriye tasarımı maille sunuyorsanız ne tür önlem alıyorsunuz? Bilgilerinize ihtiyacım var.27/12/2015: 21:48 #3120Harun AkıncılarKatılımcıEvet, gerçekten zor ve sıkıcı konular.
Ön ödeme alın, kapora. Kriterleri iyi belirleyin. Alternatif sayısı kesin kalsın. Sürekli bir değişim içine girerseniz bu logo işi bitmez. Tabi ki git-geller olacak fakat dozunda. Çalışmaya başlamadan önce sözleşme yapın müşteri ile. Cayma hakları belirleyin. Kesinlikle ön ödeme alın yoksa müşteri çekip giderse diyecek sözünüz olmaz.27/12/2015: 21:49 #3121Dilek TecimerKatılımcıÇok teşekkür ederim. Bazen internet üzerinden işler alıyorum ve bu işlerde kapora alamıyorum. Ayrıca müşteri sen hallet hesaplaşırız modunda hep… Müşteriye sunumda bir öneriniz var mı acaba ?
27/12/2015: 21:50 #3122Özgür EsenolKatılımcıÇalışmalarınızı internet ortamında gönderiyorsanız yapabilecekleriniz;
a- Şifrelenmiş PDF olarak yollayabilirsiniz
b- Düşük çözünürlük JPG olarak yollayabilirsiniz
c- Hangisini yaparsanız yapın maillerinizi tek bir mail üzerinden forward olarak gönderin ve silmeyin çünkü bir anlaşmazlık durumunda elinizde geçerli kanıt olacaktır.27/12/2015: 21:51 #3123Dilek TecimerKatılımcıÇok teşekkürler, çok güzel bir bilgi
27/12/2015: 21:51 #3124Özgür EsenolKatılımcıAyrıca müşteriyle diyaloğunuz menfi ya da müspet kesildiği anda çalışmalarınızın kaydedildiği bir CD’yi ve print çıkışları kendinize APS ile postalayın ve zarfı açmadan muhafaza edin. Mahkeme aşamasına gelirseniz bu gönderiyi mahkeme delil olarak kabul ediyor.
-
YazarGönderiler
Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmalısınız.